18 apr. 2012

Al Pocahone, den sista maffian(en) - ett storspex

Imorgon (onsdag) klockan 19.00 har NoNSens premiär för sitt storspex på Norrlands nation! Jag är med i sminkteamet och då jag har kikat på några genrep så kan jag verkligen rekommendera den här musikalen om Al Pocahone, den sista maffianen. Det är första gången jag är med om ett nationsspex och jag är så fnittrigt glad att jag får chansen att hjälpa till, så roligt att jag nästan dör en smula.

"Tjugotalets Chicago. Förbudstid i gangsterväldets stad. Korrumperad polis. Romantiserat övervåld och pizzor till alla. En tjock polis,och en smal polis. Jazzmusik tills det står dig upp i halsen. En guvernör med en liten, liten hund. Ordvitsar, usla rim, lyteskomik, pinsamma förväxlingar, tanter som drattar på ändan. 
Norrlands Nations Spexensemble ger årets storspex, en humororkan i storstadsdjungeln. Ett spexigt, sexigt, jazzigt spionageäventyr!" 

Du kan även bli vän med självaste Al Pocahone här!

NoNSens hemsida hittar du här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar