15 juli 2012

När det kliar i fingrarna



Ni vet när det kliar i fingrarna av kreativitet så det inte går att sova eller att tänka normalt?
That's me right now.
Jag sitter och lyssnar på allra käraste Detektivbyrån medans huvudet fnular loss på vad jag behöver skapa. Kollage? Måla. Skriva. Dansa.
Vill springa ut på en åker som doftar regn och bara rusa tills benen inte bär längre, skulle du följa med mig då? Skulle du följa med mig när jag tar steget till drömvärlden fast med ett vaket sinne?

Tidigare ikväll regnade det som bara sjutton förresten. Det var som om världen var upp och ned och havet inte kunde hålla sig däruppe längre. Det hade varit nice att vara ute i det havet, men jag låg i sängen och levlade Pokémon. Elite four is no more!

Nu kliar det lite mindre i fingrarna, tack vare orden jag får skapa här.
Jag tror att det är dags för att sätta sig mitt på golvet med en kopp té och urklipp från tidningar, nu ska här klistras! Nu ska här skapas!


(Och appropå ingenting så tycker jag att ni borde läsa detta inlägg av kloka Z. Det handlar om den nya svenska filmen Cockpit och samhällets behov av att köna samt dess rätt så skeva bild på HBTQ-personer.)

1 kommentar: