28 mars 2012

Hemmagjord kokosoljedeodorant.

När jag började med Balsammetoden tänkte jag köpa en Thailändsk saltsten istället för deo, men nu hittade jag en annan variant! Lite billigare och mycket roligare om man som jag älskar att pyssla.
Kokosoljedeodorant:



Du behöver kokosolja (hittas på Ica, Kung Markattas var den billigaste de hade och kostade runt 40kr), bakpulver, majsstärkelse och en burk eller en gammal deodorantbehållare.

 Häll ned 4msk bakpulver, 4msk majsstärkelse och 5msk kokosolja i en bunke.

 Blanda ingredienserna till ett mysigt kladd.







När smeten är bra och jämnt blandad lägger du ned det i burken/behållaren. Och så enkelt var det!

I rumstemperatur är oljan och deon fast, men vid kontakt med värme smälter den.
Nu har jag bara använt denna deo en gång så jag kan inte riktigt hälla ur mig en recension. Så jag återkommer om några veckor om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar